marți, 11 mai 2010

Adolescentii din ziua de azi

Cum te simti ca lider de tineret, atunci cand o tanara adolescenta te ia "peste picior"?Sau tinerii de aceeasi varsta te mint in fata?
Lucrand cu acesti tineri, marturisesc ca am avut multe de invatat si mai multe de dezvatat.
Vrei sa ii tratezi ca pe copii tai, dar nu poti , caci ei nu te trateaza ca pe unul de ai lor.Ce faci?Cum ii cuceresti?Cum relationezi cu ei?
Eu?Cu lacrimi si foarte multe dureri de stomac si dureri cap,am reusit timp de 5ani, cu ajutorul Lui Dumnezeu sa fiu aproape de ei si sa ii cunosc.Pe unele fete sa le mangai , la baieti sa le dau sfaturi, dar se intampla ceva:cand ajung la varsta de 12-13 ani, in special fetele,parca nu mai sunt ele.
Isi cauta identitatea, sau poate nici nu si-o doresc , ci voiesc sa se piarda undeva in neant.Cum as putea sa le ajut.
Acum doi ani o serie de fete care au ajuns la aceasta varsta, "le-am pierdut".Au inceput sa relationeze mai mult decat necesar cu baieti mai mari cu multi ani decat ele, pana s-a ajuns si la caz de viol, sarcina nedorita, fuga de acasa.Nu inteleg, si totusi cate ceva am incercat sa-mi dau seama de-alungul acestor ani.Au nevoie de protectia pe care nu o au acasa, probabil de la tatal lor, de mangaierea pe care familia nu le-o ofera, de o vorba frumoasa sau un complient.
Am uitat sa va spun ca acesti tineri cu care lucrez locuiesc intr-o unitate militara dezactivata, iar majoritatea parintilor acestor copii traiesc in concubinaj.
In special fetele nu au un exemplu prea bun de la mamele lor, iar baietii.....bataie, amenintari cu moartea,consum de alcool, furt.
Cu toate acestea , eu cred ca noi care putem sa ajutam acesti copii si nu o facem...atunci cine?
Cred, si acest lucru l-am invatat in acesti ani impreuna cu ei:"dragoste fara pret"si multa"rabdare".Ce zici, cititorule?Te-ai descurca cu asa copii?

Din nou la treaba

Niciun comentariu: